19 stycznia, 2024 Autor: Katarzyna Ansen-Mrowińska

Transport konstrukcji pierwszego modułu doku o masie ponad 4 000 ton

Wróc do listy aktualności

17 stycznia, na terenie Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” przeprowadzono transport konstrukcji pierwszego modułu doku o masie ponad 4 000 ton. Stanowi to istotny krok w rozwoju infrastruktury morskiej przedsiębiorstwa.

Cała operacja została zaplanowana i zrealizowana przez zespół Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”.

Przemieszczenie odbyło się z placu montażowego Odra Nowa na plac OP-10, a jego realizacja wymagała zastosowania aż 132 osi samobieżnych platform transportowych (SPMT) ze względu na wagę konstrukcji.

Transport modułu doku z placu montażowego ‘ON’ to kamień milowy w rozwijaniu infrastruktury morskiej, który umożliwia obsługę nawet największych gabarytów, co stanowi istotny postęp w rozwoju własnym technologii morskich.

Specjalnie zaprojektowana konstrukcja doku będzie mogła przyjmować jednostki o masie do 24 000 ton, co stawia Stocznię Szczecińską „Wulkan” w pozycji lidera w obszarze infrastruktury morskiej.

Informacje techniczne dotyczące budowanego doku:

  • Maksymalna masa jednostki do dokowania: 24 000 ton
  • Długość całkowita: 235,6 m
  • Długość podporowa: 230,88 m
  • Szerokość zewnętrzna: 47,30 m
  • Szerokość wewnętrzna (między basztami): 38,0 m
  • Wysokość pontonu w pozycji startowej: 5,25 m
  • Wysokość pontonu przy baszcie: 5,10 m
  • Wysokość do poziomu bezpieczeństwa: 15,50 m
  • Wysokość całkowita: 19,0 m
  • Zanurzenie maksymalne: 16,0 m
  • Zanurzenie robocze: 4,75 m
  • Klasa dokowania: *dK
  • Masa dokowania wraz z wyposażeniem: 11 200 ton

O Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”

Stocznia Szczecińska „Wulkan” rozwija działalność w zakresie produkcji konstrukcji stalowych dla branży morskiej, offshore i onshore dla odbiorców światowych. Strategia Stoczni „Wulkan” jest silnie powiązana z kluczowymi aktywami, które są dedykowane dla kompletnych dużych statków i konstrukcji stalowych o masie jednostkowej do 4500 ton. W ramach tego planu będzie rozwijana budowa podstacji (OSS) dla morskich farm wiatrowych, a także inne wielkogabarytowe komponenty offshore na rynek europejski i amerykański. Działalność stoczniowa skupi się na flocie handlowej, a także statkach do obsługi morskiej energetyki wiatrowej, takich jak statki typu „Walk to Work”.

Kontakt

Szukasz idealnego miejsca dla Twojego biznesu? Skontaktuj się

Formularz kontaktowy

Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na używanie plików Cookies i innych technologii. Więcej w polityce prywatności