17 stycznia, na terenie Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” przeprowadzono transport konstrukcji pierwszego modułu doku o masie ponad 4 000 ton. Stanowi to istotny krok w rozwoju infrastruktury morskiej przedsiębiorstwa.
Cała operacja została zaplanowana i zrealizowana przez zespół Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”.
Przemieszczenie odbyło się z placu montażowego Odra Nowa na plac OP-10, a jego realizacja wymagała zastosowania aż 132 osi samobieżnych platform transportowych (SPMT) ze względu na wagę konstrukcji.
Transport modułu doku z placu montażowego ‘ON’ to kamień milowy w rozwijaniu infrastruktury morskiej, który umożliwia obsługę nawet największych gabarytów, co stanowi istotny postęp w rozwoju własnym technologii morskich.
Specjalnie zaprojektowana konstrukcja doku będzie mogła przyjmować jednostki o masie do 24 000 ton, co stawia Stocznię Szczecińską „Wulkan” w pozycji lidera w obszarze infrastruktury morskiej.
Informacje techniczne dotyczące budowanego doku:
- Maksymalna masa jednostki do dokowania: 24 000 ton
- Długość całkowita: 235,6 m
- Długość podporowa: 230,88 m
- Szerokość zewnętrzna: 47,30 m
- Szerokość wewnętrzna (między basztami): 38,0 m
- Wysokość pontonu w pozycji startowej: 5,25 m
- Wysokość pontonu przy baszcie: 5,10 m
- Wysokość do poziomu bezpieczeństwa: 15,50 m
- Wysokość całkowita: 19,0 m
- Zanurzenie maksymalne: 16,0 m
- Zanurzenie robocze: 4,75 m
- Klasa dokowania: *dK
- Masa dokowania wraz z wyposażeniem: 11 200 ton
O Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”
Stocznia Szczecińska „Wulkan” rozwija działalność w zakresie produkcji konstrukcji stalowych dla branży morskiej, offshore i onshore dla odbiorców światowych. Strategia Stoczni „Wulkan” jest silnie powiązana z kluczowymi aktywami, które są dedykowane dla kompletnych dużych statków i konstrukcji stalowych o masie jednostkowej do 4500 ton. W ramach tego planu będzie rozwijana budowa podstacji (OSS) dla morskich farm wiatrowych, a także inne wielkogabarytowe komponenty offshore na rynek europejski i amerykański. Działalność stoczniowa skupi się na flocie handlowej, a także statkach do obsługi morskiej energetyki wiatrowej, takich jak statki typu „Walk to Work”.